Uppsatsskrivande, som vanligt.

Idag sitter jag i bibblan. Har varit här sedan lite över åtta. Ganska mycket folk nu, antar att många vill plugga så mycket som möjligt nu innan jul så att man kan få lite ledigt under julen.

Uppsatsen går sådär. Ganska segt. Känns lite som att jag målar in mig i ett hörn. Blir mer och mer tydlig och exakt vilket känns ganska farligt. Har tagit bort allt som låter som "Denna del kan tolkas som..." eller "Jag har funnit att..." och så vidare. Det känns läskigt att säga såhär är det. Har skrivit lite på mitt syfte, två rader eller något. Usch, det är svårt! Har inte sett så många c-uppsatser som har direkta frågeställningar, det talas mer om syfte eller tes. Jag har en tes men jag kommer nog inte skriva ner den någonstans i uppsatsen. Möjligtvis i titeln. Får se. Försöker få bukt med dispositionen, har även jämfört med en annan roman av Woolf som behandlar androgynitet och nu är jag jätteosäker på om jag är inne på rätt spår eller om jag förstör allting.

Har mejlat handledaren. Hon brukar ta lång tid på sig att svara - jobbigt!

Jag är trött och hungrig. Vaknade ganska tidigt av att någon skrapade rutorna på en bil. Men låg kvar en stund, gick upp vid sju. Ut med hunden i kylan. Jag ser nog ut som en blandning av zombie och michelingubbe när jag är ute på morgonen. Massvis med kläder, blek med svarta ringar runt ögonen. Ingen reaktionsförmåga. Då ska vi inte tala om Hjördis. Hon sätter sig och kissar så fort hon kommer ut sen vill hon gå in igen. Jag tvingar henne att gå en liten runda (normalt tar det nog 10 minuter att gå men med henne på morgonen tar det 20). Hundar ska faktiskt gå på morgonen, även sömniga hundar som Hjördis. Det har i alla fall jag fått för mig.

Nähe jag ska väl försöka förtydliga lite saker i uppsatsen innan jag går hem. Tänkte trots allt sitta här till tolv. Usch, får en klump i magen när jag ser alla saker som jag vill förbättra men inte vet hur jag ska göra.


Jag längtar till kvällen den 14:e januari när ventileringen är färdig!

Kommentarer
Postat av: maya

Haha. Om du har en tes bör du väl ändå skriva ner den i uppsatsen? Låter skumt. Du är kanske hemlig av dig :P Jag har typ ändrat två ord på de två timmar jag suttit här.

2009-12-03 @ 11:50:03
URL: http://tufvan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Haha, men det känns så konstigt att skriva "Min tes är att..." :P Så ja jag vet inte riktigt hur jag ska få till det.

2009-12-03 @ 12:20:33
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: maya

Jo det är klart, men uttryck det som en åsikt istället :) Skriv att det är så och så och argumentera för det. Haha lättare sagt än gjort jag vet ;)

2009-12-03 @ 19:32:53
URL: http://nipponbanzai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0