Vilken söndag!

Oj vilken dag. Imorse gick jag och B ut för att släppa ut hästarna sedan drog mamma igång med julbaket och gjorde julknäcke. När det var klart så gick vi ut i stallet och mockade, efter 1,5 timme var vi klara och då var det dags för fika. Sedan blev det promenad med Hjördis tillsammans med B. Hon var helt vild, hon älskar att få springa lös i snön :)

Lite senare körde pappa och B på Oj och medan de var där passade jag på att sola en snabbis. När vi kom hem väntade en god söndagsmiddag.

B har varit galen idag. Vi har lånat Mickes och Dorrits ångtvätt och jädrar vad B har städat! Allt golv är tvättat. Tvättstugan (som alltid ser ut som kaos pga alla hästkläder/hästskor + vanliga jackor och vanliga skor) har fått sig ett rejält upplyft. Skåpsluckor i både kök och tvättstuga är tvättade och nu är han inne på toaletten och städar. Jag vet inte vad som tagit åt honom men han städar som fasiken!

Pappa står och gör julgodis just nu så här luktar ljuvligt. Choklad. Mmmmm....

Imorgon börjar jag jobba först nio så jag ska släppa ut hästar och lite sånt på morgonen. Sedan blir det jobb till klockan sex. Ska bli så kul, är riktigt peppad! De andra har dock förberett mig på att det kommer bli kaos pga all julhandel men det ska ändå bli kul. Och Pia har tvingat mig att ha en tomteluva på (jag har ingen egen så jag har fått låna henne), jag var lite tveksam i början men det ser fint ut när alla har tomteluvor. Sen värmer det skönt om öronen också. I fredags när jag jobbade var där några gubbar och kollade hur varmt vi hade - 9 grader. Inte konstigt man ar 3 tröjor, långkalsonger + byxor, dubbla strumpor och väst. Brrr.

Jag har även ryckt Precious man idag och ryktat min fina Flisan (som jag tyvärr inte kan rida eftersom hon inte har några snösulor).

Och fortfarande ingen respons från handledaren.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vadå Pia har tvingat dig....hmmm. Du var inte så svår att övertala. Man får ta seden dit man kommer. Du har gjort ett kanonjobb hos oss som vanligt.

Massor med kramar



Pia

2010-01-04 @ 17:40:06
Postat av: Johanna

Jag trivdes riktigt bra i din fina tomteluva i slutet :D Nästa gång vi jobbar ihop lär du väl ha en midsommarstång i hela ansiktet :P



Kram på dig!

2010-01-05 @ 19:56:28
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0