Gloria

Jag hann minsann att läsa färdigt att allt till idag. Läste ut Stäppvargen igår, tog fyra timmar. Gick segt som bara den. Sen gick jag upp halv sju imorse och läste ut ett drama av Lagerkvist. Har föreläsning nu klockan nio. Till nästa måndag ska vi läsa en massa noveller, jag har inte fått tag i en enda. Dem finns inte på antikvariatet och inte på bibblan på campus. Känns lovande. Det är ganska jobbigt när man måste lägga så mycket energi på att bara försöka hitta böckerna. Precis som om man inte alls hade något annat att göra.

Idag ska jag tänka en massa kring uppsatsen. Har en klump i magen på grund av det här med litteraturen. Inte bra. Ska försöka komma under fund med hur man artikelsöker och sånt. Det måste ju finnas något skrivet någonstans på svenska. Annars är det riktigt illa.

Ikväll blir det muskel. Skönt som bara den. Skulle egentligen ha tränat igår med men Frida skulle inte dit och jag hade mycket att läsa. Gick ju dessutom runt sjön igår också. Var nog lika bra att jag var hemma. Jag ligger inte efter längre. Har hunnit ikapp och är precis där jag ska vara. Känns lite skönt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mycke du läser.. Själv kan jag bara briljera med berts dagbok och halva onskan.. (kändes inte lönt att läsa hela när det skulle göra film på den..) =) Ebbesson

2009-02-16 @ 16:57:55
Postat av: Johanna

Haha. Ja det blir ju ganska mycket litteratur när man läser litteraturvetenskap. Fast det faller ju inte alla i smaken att läsa:P

2009-02-16 @ 19:34:52
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0