Ingen akademiker kanske.

Idag ska jag gå på stan med Frida fast jag inte alls förtjänar det. Jag vet inte vad jag har hållt på med denna veckan men plugget har gått rent åt pipan. Är trött och hänging, ingen inspiration. Jag brukar börja gnälla när det närmar sig tentor men överlag tycker jag att det är riktigt roligt att plugga, jag älskar ju trots allt att läsa. Men nu känns det bara för mycket. Har en salstenta nästa vecka, jag är inte alls bra vän med salstentor så man kan väl säga att jag redan har bokat in omtenta. Känns inte bra. Och det här med uppsatsen. Jag vet inte hur jag ska få reda på hur man fjärrlånar, hur lång tid det kommer ta att arbeta sig igenom all den engelska litteraturen. Jag är faktiskt riktigt orolig och känner en anings panik. Usch. Jag är så trött på skolan nu. Jag vill ha semester! Brukar bara bli en dags ledighet i veckan, det tar emot nu.

I vilket fall som helst så är det tack vare mamma och pappa som det är ekonomiskt möjligt för mig att shoppa idag. Det ska bli skönt att skita i plugget och göra något annat (fast jag såklart borde göra motsatsen eftersom jag har så mycket att göra). Jag och Frida sticker om en och en halv timme.

I eftermiddag blir det muskel. Jag kan knappt gå idag. Axlar, bröst och rumpa är värst. Aj aj.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haj stumpan!

Klart ni ska komma på besök :) Känns mest gött att Åke kommer hem tidigare, men lite overkligt oxå...

Låter som du behöver en dag på stan så du kommer igång igen! Ett tips är att boka litteratursök med en bibliotekarie som kan hjälpa dig, om ni inte redan fått den infon. Puss.

2009-02-20 @ 09:17:56
URL: http://snigelorm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Okej, tack för tipset gumman! Inte lätt det här med uppsats. Vi får höras av närmre när Åke kommit hem:) Pussar!

2009-02-20 @ 09:43:43
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0