Mycket som rör sig i huvudet nu.

Igår pluggade både jag och B till fyra, sen var det dags att tvätta. När klockan var sju kom vi på att vi inte ätit något sedan lunch. Traskade bort till Ica och när vi kom hem gjorde jag scones medan B fixade det sista av tvätten. Vi orkade aldrig gå runt sjön så idag ringde klockan 7.30 och det var dags att gå ut. Blev ett varv runt sjön. Var ganska segt för vi somnade sent igår och jag var hungrig redan när jag gick och la mig så det gjorde lite ont i magen när vi gick. Men nu har vi gått 5 km och borde vara förlåtna för att vi var lata igår.

Idag så ska jag läsa, som vanligt. Blir dikter och en bok. Måste fortsätta fundera på uppsatsen. I vilken ände börjar man egentligen? Det verkar nästan tas förgivet att man ska veta vad en uppsats är och hur en bra frågeställning ska se ut. Usch, jag är rädd. Och hur fasiken fjärrlånar man och hittar artiklar? Jag har ganska mycket som rör sig i huvudet nu. Dessutom har jag tenta nästa lördag och måste börja förbereda mig inför den. För att få godkänt i b-uppsatsen ska man arbeta självständigt. Jag är så osjälvständig man kan bli, speciellt när det är något nytt. Då vill jag gömma mig under en sten.

Ikväll är det träning, muskel. Det är den tid på dagen då skolan helt försvinner ur huvudet och man bara känner hur svetten rinner av en och mjölksyran smyger sig på. Mycket trevligare än akademiskt skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0