Kaos vid vattning av hästar:)

Väla igår var riktigt kul. Jag trodde bara att det skulle bli en snabb runda men det var så kul at träffa Jenny så det drog ut på tiden. Vi köpte vars ett par chinos (äntligen hittade jag ett par som min rumpa fick plats i), sen var det 50% rea på MQ så Jenny köpte en "jacka" och jag köpte ett par shorts med hög midja + en lång kvaj-liknande väst. Lär säkert komma upp bilder från helgen så då kommer mina nya kläder synas. Det blev dessutom en fika med Jenny och jag åt världens största vaniljsnäcka, tror aldrig att jag har ätit en så stor kaka någon gång. Det var gott, och mätt blev man.

Idag så gick jag upp halv sju och gick ut med Hjördis. Sen gick jag och mamma ut i stallet. Åkte till ridhuset med Precious som var jätteduktig. Jag blev lite förvånad över att hon skötte sig så bra, känns skönt. Hoppas nu bara att hon blir såld.

När vi var hemma igen så skulle alla hästarna ut och jag skulle träna fölen på att gå i grimma. Choffe var duktig och kunde gå hela vägen till hagen i grimman. Benissa tappade jag däremot tre gånger. Hal som en ål och stark är hon. Behövs lite mer träning på henne tror jag minsann.

När hästarna var ute så mockade vi och skulle fylla på vatten i hagarna. Vi har ett släp med en stor tank på som vi fyllar med vatten och sen kör man in i hagen med fyrhjulingen och släpet. När mamma körde in i hästarnas hage så är där en backe ner och hela släpet välte. Jahapp, vad gör vi nu då? Vi försökte resa tanken upp men den vägde jättemycket så det gick inte. Då fick vi en briljant idé. Jag sprang upp till huset och hämtade bilen + linor. Så kunde vi efter mycket jobb få upp vagnen igen. Det var lite kaos med hästarna som sprang runt över allt men vi fixade det. Tyvärr blev släpet lite mörbultat men det går nog att fixa.

Nu ska jag duscha och sen ut med Hjördis. Idag blir det några timmars jobb mellan 15.30-19.15. Skönt med en lugn vecka. Nästa vecka blir också ganska lungt. Sen jobbar jag mån-lör fyra veckor i rad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0