Maglaby kärr

Igår så var det mycket med hästarna på förmiddagen. Jag började med Precious. Gjorde vid henne och satt upp, när jag kom till banan hade mamma och pappa lagt ut bommar och satt ut lite hinderstöd. Perfekt! När jag red förbi hinderstödet fick Precious spel och jag landade med kinden ner i grusen. Jag blev riktigt arg, hoppade upp igen och red som bara den. Efter Precious var det dags att rida Flisan. Flisan har inte blivit riden på riktigt, riktigt, riktigt länge eftersom hon går med föl nu. Maria tyckte vi skulle tömköra först för att vara på den säkra sidan men jag var ju ridsugen så det blev aldrig. När jag gav mig ut var jag ganska säker på att jag skulle landa i skiten igen. Men jag tog ett mantag och lyckades hålla mig kvar. Flisan är väldigt stor och stark jämfört med Precious. Hade glömt känslan att få sitta på fina Flisan. Ska bli kul att sätta igång henne igen.

Efter Flisan sprang jag med Matilda för vi filmade Choffe. Filmen ligger uppe på hemsidan nu.

På eftermiddagen kom Sabina och Lovisa och klappade fölen. Benissa var väldigt social som vanligt. När dem hade åkt tog vi en runda till Maglaby kärr med familijen (utom brorsan) och mormor och morfar. Hade med pappas kamera och tog härliga bilder. På kvällen blev det goda hamburgare.



Kommentarer
Postat av: pke

hara du och syrran samma smak på pojkar, tänk så blir det fel i mökret ;-)

2009-06-24 @ 18:20:56
Postat av: Johanna

Eftersom pojkarna är så vackra har vi gärna lampan tänd så det finns ingen risk att det blir förväxlingar:)Dont worry

2009-06-29 @ 19:12:27
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0