En solig dag i Växjö!

Idag har jag varit på föreläsning mellan 9-12. Var lite halv drygt idag och jag kände mig lite frånvarande. Vet inte varför. Jag tänker mest kring uppsatsen nu. Jag gick i alla fall till biblioteket för att hämta mina fjärrlån, Malin och Fedja skulle dit och fika så jag satte mig med dem och åt en macka och drack lite té. Det var trevligt. Vi pratade såklart mycket om studierna och uppsatsen. Vi kom fram till att det är ganska konstigt att man bara ska veta hur man skriver en uppsats. Jag trodde att handledningen var till för att man skulle få reda på hur man skriver en uppsats. Men kanske inte. Imorgon ska jag i alla fall sätta mig ned med lite böcker och försöka komma på det klara med mitt syfte och vilken metod jag ska använda mig av. Sen ska jag mejla iväg lite frågor till min handledare så jag vet att jag är på rätt spår.

Idag så är det strålande sol, det känns som vår. Jag ska gå promenad med Hjördis om en timme tänkte jag. Ikväll så är det träning som står på schemat. Air core. Hade ont i magen idag på morgonen men jag tänkte köra ändå. Annars ska jag väl läsa som vanligt. Japp japp.

Litteratur börjar bli lite tråkigt nu, samma sak hela tiden. Inga drastiska förändringar direkt. Uppsatsen känns däremot spännande och jag önskar att jag kunde koncentrera mig på bara den. Men så är det inte, uppsatsen får väl bli en helgsyssla eller något. Hur ska man annars hinna med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0