Håll hundarna kopplade!

Alla utom två i vår gång har hund. En av dem som själv inte äger någon brukar vara hundvakt till två stora hundar. Och när ägarna kommer och ska hämta hundarna så låter dem alltid hundarna springa lösa i loftgången. Jag tycker faktiskt det är respektlöst mot alla andra som bor här. Jag känner folk som är rädda för hundar och det är inte kul när det kommer två stycken stora i galopp mot en. Man blir faktiskt rädd, eller jag blir. Det är ju hundar som man inte känner, dem är säkert helt ofarliga och vill bara hälsa men ändå. En gång när jag skulle gå ut med Hjördis då var den ena hunden på väg in i vår lägenhet och ägaren skrek FOLKE (som en av hundarna tydligen heter) men Folke brydde sig inte. Jag hade Hjördis i koppel men hundarna jagade henne hela vägen ut, hon kröp nästan ut. Kul att ha två monster i rumpan?

I vilket fall så ringde ägarna på nyss och sa att hundarna sprungit över vår (eller ja min eftersom jag köpt den) ljuslykta. B bryr sig inte så mycket, inte jag heller för den var inte så dyr fast det är en princip sak. Jag tyckte det var lite synd att lyktan gick sönder för den passade bra utanför. Ägaren sa att vi skulle säga till grannarna om vi skulle köpa en ny så vi kunde få pengarna. Men det kommer vi inte att göra.

B är så himla snäll, om det varit jag som öppnat så hade jag garanterat sagt "Nej pengar vill vi inte ha men håll gärna hundarna kopplade för allas trevnad"

Jag hade verkligen sagt så eftersom jag stört mig på dem lösa hundarna länge. Och innan Hjördis får prata med en annan hund så frågar jag alltid ifall dem får lov att hälsa. Jag är ju rädd om henne och vill inte att något ska hända eller att någon ska bli skrämd av henne (trots att hon är snäll). Synd att inte all tänker på att alla människor inte är hundmänniskor...

Nu ska jag gå och träna av mig min ilska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0