Längtar efter hästarna!

Nu är det inte alls många dagar kvar till vi åker hem. Gött kött! I veckan är det tävlingar i Åstorp. Jag är så fruktansvärt sugen på att rida, träna och tävla. Det är ju skit länge sedan sist. Är jätterädd att jag ska ha glömt typ allt. Vilket jag verkligen inte hoppas. Nu i helgen ska jag sitta lite på Precious och förhoppningsvis rida lite också. Hon har vilat ett bra tag nu. Jag har inte suttit på henne sen jag red in henne så det ska bli väldigt spännande. Till sommaren är Flisan och Precious mitt stora projekt. Flisan ska bli smal och fin och jag ska göra upp en plan så hon förhoppningsvis blir startad några gånger i slutet på sommaren. Vad gäller Precious så ska jag hoppa in henne är det tänkt. Om hon sköter sig bra kanske det blir någon träningstävling och förhoppningsvis blir hon såld. Hon har ju varit ett as nu i en period, fast när jag red in henne var hon jättesnäll. Precis som alla andra så busar hon ju när sadlen är på i början så därför longeras hon fortfarande innan någon sitter på henne. Hon är tyvärr lite markrädd (vilket resulterade i att jag trillade av henne en gång, haha) så det kan bli väldigt spännande att hoppa henne. Fast på löshoppningen har hon varit jätteduktig.
 
Ett av mina sommarprojekt (jag längar, tur att jag i häst-avseende är otroligt optimistisk):

Jag ska försöka få mamma till att ta lite bilder och filma lite när jag rider så kanske ni kan få se hur söt hon är i verkligheten (fast jag ser ut som en jätte på henne eftersom hon är ganska liten).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0