Lite tankar.

När jag kom hem från träningen blev det duschen direkt. Sen åt jag frukt och drack té, det var inte helt dumt. Håller på att tvätta nu. Jag hatar tvätta, det är bland det tråkigaste som finns. Det tar lång tid ovan på allt också. Usch ja.

Jag har bestämt att jag inte ska plugga alls i helgen, men jag börjar ångra mig nu. Känner mig lite stressad när jag tänker på att böckerna kommer ligga kvar här hemma. Tänk om jag ångrar mig när jag kommer hem? Mitt liv känns ganska konstigt nu, jag vill aldrig boka upp mig på något (förrutom träning) på vardagarna för jag vill ha möjligheten att plugga. Ibland sitter jag framför datorn fast jag kunde ha gjort något mycket vettigare. Jag tänker alltid: "Neej, jag vill vara hemma för tänk om jag får inspiration till att plugga och inte tar den chansen?" Det känns ganska sjukt och tragiskt att tänka så. Men det är ganska tryggt, för OM jag bestämmer att jag ska göra något (typ fika med Frida) så stressar jag hela dagen och oroar mig. "Kommer jag hinna bli färdig med allt? Om jag inte hinner, när ska jag då ta igen det jag missar om jag missar något?" Nu har jag börjat tänka såhär om helgerna också. På måndag ska jag på mitt första handledar möte, jag har ingen aning om hur långt Åsa förväntar sig att jag ska ha kommit. Jag vet att mina klasskamrater inte har börjat alls. Jag har börjat läsa i en bok, men jag vet inte alls i vilken ände jag ska börja i.

Magnus har lagt ut 8 instuderingsfrågor till måndag, om jag inte pluggar i helgen får jag göra frågorna på måndag och den tiden skulle jag kunna ha till något annat. Typ läsa inför uppsatsen eller nästa föreläsning. Jag hoppas att jag kommer kunna slappna av i helgen, jag har sett fram emot helgen jättelänge. Jag vill bara inte komma efter i skolan. Märker nu hur jag tänker, lite konstigt är det nog va... Jaja.

lite fruktstund efter träningen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0