Optikern och Åstorp.

Idag åker vi äntligen till Åstorp. Vi sticker vid tolv när B har slutat. Ska bli kul, har inte träffat familjen sedan i julas (eller jo pappa har jag ju träffat lite).

Klockan 10.00 ska jag befinna mig på Synsam. Jag har inte gjort någon kontroll sedan jag skaffade mina linser vilket är 4 år sedan. Jag ser fruktansvärt dåligt och är nästan en fara i trafiken. Tanken är egentligen att jag ska ha glasögon när jag kör bil eftersom att jag har ett svårt brytningsfel så linserna går inte att göra exakt så bra som dem borde vara. Glasögonen är däremot perfekta. Eftersom jag tycker att linserna som jag har nu är ganska så kassa så ska jag göra en kontroll för att veta vad det är för styrka jag ska beställa till nästa gång. Är inne på sista paret nu och känner att jag ser dåligt med dem jag har. Det tråkiga är att det kostar 595 spänn. Jävligt sura pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0