Rosa wettex.

Igår kväll vid tio så gick jag och la mig och B var snäll och gick ut på kvällsrunda med Hjördis när han kom tillbaka så gick han också och la sig.

B: fan jag känner mig inte alls trött
J: okej...
B: vad är klockan?
J: typ tio...
B: va fan! Du har lurat mig, nej jag går upp igen.
J: hahaha!

Jag hade inte alls lurat honom, han gick och la sig helt självmant (alldeles för tidigt och utan att vara trött tydligen).

Vi var nyss på Willys och handlade. Vi köpte rosa wettex. Jag kan i och för sig inte se B framför mig med en rosa disktrasa men vi har i alla fall stöttat rosa bandet. Och jag tyckte det var hel-läckert med rosa disktrasa:)

Om en timme är det träning. Jag vet inte om jag gjort något vettigt idag. Jag har läst ut en bok, beställt en bok till nästa vecka, skrivit lite på min uppsats (typ 5 rader under inledning och 5 rader under syfte). Jag skulle ha kunnat göra dubbelt så mycket idag men min inspiration är borta. Att plugga känns tråkigt. Jag vill ha sommarlov (=sommarjobb) och komma tillbaka med värsta suget. Hoppas att det inträffar. När denna terminen är slut har jag läst halva min utbildning och har endast ett år kvar till vi ska flytta till Åstorp. Ett år på en hel livstid är ju inget. Men ibland är det svårt att fatta att tanken är att min utbildning ska gynna mig och min framtid. Ibland glömmer jag till och med bort vad jag gör här. Det är tufft att vara borta från familj, vänner och våra helt underbara hästar. Jag vet ju att dem står och väntar (och växer). Det börjar kännas att jag snart varit här i 1,5 år. Fast samtidigt har tiden sprungit iväg och så kommer jag säkerligen tänka om hela min utbildning när jag (förhoppningsvis) står med min examen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0