Sol

Vad har jag gjort idag? Jo jag har läst i Litteraturens historia i världen och i den som handlar om Sverige. Sen har jag läst Den gula tapeten (som jag ska skriva uppsats om) igen och även lite i Charlotte Perkins Gilmans självbiografi. Har kladdat ner några rader i word, det är tänkt att de raderna så småning om ska bli min uppsats.

Solen lyser in genom fönstret och det känns minst sagt ovanligt. Kan inte minnas sist det gjorde det. Helt plötsligt ser man alla hundhår som ligger överallt, trots att golvet blev dammsugat i helgen och hunden borstad i helgen. På tal om helgen, i lördags när Frida var här så dök det upp en människa i hallen. Det var en tjej som stövlade in rejält berusad med grön overall (ekonom?). Jag fick se en helt ny sida av Hjördis. Jag sa till tjejen "eeeh du har nog gått fel" men hon verkade inte fatta. Hjördis sprang fram på golvet och morrade/skällde och visade tänderna. Då försvann tjejen direkt. Känns tryggt att små söta hundar kan vakta. Hon fick beröm efteråt. Det är bra att hon förstår att folk måste knacka på innan dem får komma in, dem som inte gör det får sig en utskällning (på kyrkbacken är det tvärtom, där får man sig en utskällning om man knackar på). Tror inte att någon vill ha en arg noffe i hälsenan...

Idag har jag planerat att gå och träna styrka vid halv sju. Är inte så värst sugen nu. Jag skulle kunna ligga i soffan och äta kakor hela dagen, men det dröjer väl 50 år till innan det kan bli ens vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0