Super-saturday

När det är halvtermin på VUGI så är det alltid super-saturday.
Förra året gick jag på muskel men i år hade jag och Frida bestämt att vi skulle gå på air/kondition eftersom vi tränar så mycket muskel och core i veckorna. Jag minns att muskel var ganska tufft förra året.

Hur som helst, när det är super-saturday får alla komma och träna graits och därför så sa Frida precis innan vi skulle gå in "jag tror det blir ganska lugnt idag eftersom det är många nya som ska prova på..."

När vi kommer in står Sophia (min favorit instruktör) utklädd till ninja. Hon har en hättan på sin tröja uppe och luggen över ögonen. Dessutom har hon tagit en svart Michael Jacksson scarfs över näsa och mun. Hon pratade inte alls idag utan visade allt med hjälp av rörelser. Så det var bara att hänga på så gott man kunde. Sen var det två andra instruktörer med också som var utklädda till superman. Passet var sten hårt. 40 minuter utan någon vila över huvudtaget. Det är inte så att man joggar/ springer som man kanske gör i skogen utan det är SUPER höga knä, det är ner på golvet och springa fyrfota. Det är en jävla massa paraply hopp och armar och ben jobbar ständigt. Jag är alltid pigg på morgonen/förmiddagen så idag hade jag bestämt att ge allt. Det gör jävligt ont i mina benhinnor men jag gav verkligen 200%. Det var så jävla kul! Jag hade lite adrenalin efteråt och ville gå på muskel men det blev inte av. Med tanke på hur jag såg ut var det nog lika bra.

Tilläggas bör att jag absolut inte är någon spring-människa, jag tycker det är riktigt tråkigt att springa i skogen. Men AIR är så jävla kul. Massa nya rörelser och steg hela tiden. Dessutom tar man vekrligen ut sig rejält. Jag älskar att hoppa och sånt (synd att mina benhinnor inte verkar palla). Vi körde lite ninja-moves idag med box och sånt också. Riktigt kul!

Nu återstår det bara att se om jag får lika charmiga kommentarer angående denna bilden som jag fick om den i det förra inlägget:D

Kommentarer
Postat av: j

Hihi skitsnygg är du =) Lite svettig kanske men men ;)

2009-03-28 @ 17:56:57
Postat av: Johanna

Haha ja men då syns det ju att man jobbat ordentligt:)

2009-03-28 @ 21:42:26
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jo precis.. =)

2009-03-29 @ 14:29:32
URL: http://bumbijenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0