Det tar aldrig slut.

Nu hinner jag äntligen andas. Sitter och väntar på B som ska se klart på ett program på tv innan vi ska gå ut med Hjördis. Blir nog en sväng i skogen.

Det har varit en tuff dag idag. Klockan ringde 7 och sedan har det varit fullt ös. På morgonen pluggade jag in det sista för att gå på föreläsning vid 10. 13 var jag hemma igen och mötte B i dörren som skulle iväg på sin föreläsning. Sedan har jag läst en bok som ska vara klar till onsdag. Har redan läst 100 sidor! Egentligen är det inte särskilt bra eftersom jag ligger två böcker efter (pga att dem är utlånade på bibblan men jag har reserverat dem) och sen har jag ju lite kvar i den sega boken som aldrig tar slut.

Vid fem fixade jag lite mat och sen kom B. Jag läste samtidigt så det blev lite hej och hå. Allt för att hinna med. 18.30 var det dags för en timmes air muskel. Blev röd som en tomat och genom svettig som vanligt. Härligt! Imorgon ska jag gå på ett rent air pass, tänkte köra lite extra mycket kondition nu de sista veckorna.

I övrigt så känner jag mig både stressad och pressad med plugget. Om två veckor ska uppsatsen (eller den preliminära versionen) lämnas in och jag har fortfarande en sida kvar att skriva. Problemet är att det inte finns en chans att hinna med uppsatsen på vardagarna eftersom jag har 1,5 bok att läsa om dagen. Uppsatsen får jag alltså arbeta med på helgen och hur kul är det? Hur mycket inspiration och vilja har jag då? NOLL.

Salstentan närmar sig dessutom och i all stress har jag svårt att komma ihåg vad jag läser. Inte så bra. Dessutom går jag och är jävligt nervös inför resultatet på tentan som jag gjorde hemma. Beskedet borde komma vilken dag som helst. Blir nog en omtenta i sommar.

För att fly undan verkligheten ska jag och B kolla resor på nätet när vi kommit tillbaka från rundan i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0