Snart Allkår...

I helgen kom jag på att terminen snart är slut och fick ganska mycket panik. Det är snart Allkår och meningen är att jag ska festa in allt som jag missat på hela terminen på en helg. Om jag hade festat som majoriteten på Campus gör så hade jag nog varit på botten just nu. Jag hade aldrig pallat skolan. Jag tycker det är svårt att hinna med fast jag inte festar något alls nästan. Och när jag skulle kunna festa är jag glad att jag inte har något att plugga så då bäddar jag hellre ner mig i soffan. Men snart är det Allkårsveckan och då jävlar! Egentligen hade det varit riktigt gött att supa bort hela veckan men eftersom jag läser vid humaniora har jag lite annat för mig. Annat är det för elektroingenjörerna som har fått ledigt hela veckan för att kunna ägna sig åt Allkår (eftersom ingen dyker upp på föreläsningarna ändå), jag är avis. 

Problemen är:
1. min uppsats ska vara inlämnad på onsdagen i allkårsveckan
2. Birgitta och Sune kommer hit på onsdagen/torsdagen så då hade det varit bra om man kunde vara social.
3. Danne och co kommer på fredagen
4. jag har salstenta onsdagen efter allkår

Med andra ord är min tanke att jag ska plugga ALLT denna veckan. Därför så var jag duktig som fan idag och läste ut en bok som ska vara klar på torsdag, det tog 7 timmar. Puh. Imorgon ska jag läsa en bok som jag ligger efter med sedan första föreläsningen. På onsdag ska jag till bibblan och läsa lite om tendenser i litteraturen, vilket jag måste kunna. Plus lite historia. Torsdag har jag föreläsning. Till helgen ska min uppsats bli helt jävla färdig och sen måste jag läsa övrig litteratur och plugga till tentan. Om jag gör allt detta kan jag supa rumpan av mig och kanske klara salstentan.

Än så länge har jag klarat alla tentorna, men jag chansar och hoppas att jag hinner plugga in allt innan allkår. Det känns egentligen inte så bra men va fan. Man kan ju inte missa Allkår pga av en tenta. Nu hade det varit bra att kunna få lite råd av Johanna om hur man planerar inför Allkårsveckan, hon har ju varit med några gånger...

Nu måste jag läsa. Bråttom, bråttom.

Förresten, + till mig som klarade 12 kilo på hela biceps-låten. YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0