Upside down

Jag är inte färdig med uppsatsen. Har lite till kvar att skriva. Typ en halv sida. Men det är inte så konstigt att jag inte kommit längre, jag kunde inte börja skriva förrän Dan Åke hade vaknat och klivit upp ur soffan (vilket han inte gjorde förrän runt nio) och sen hade vi tvätt-tid mellan halv tio och tolv. Min bakfulla sambo var dock inte intresserad av att tvätta, han vaktade sängen sålänge. Men jag var på plats framför datorn lite över nio och upptäckte att det jag skrev sist på uppsatsen var helt borta. Jag fick panik och började nästan kallsvettas eftersom jag gjorde ganska mycket sist. Som tur det är så är min bakfulla sambo även ett snille på vissa punkter (utom tvätt då) så han fixade fram det som jag skrev sist. Jag hade tydligen bara sparat det "temporärt". Jag vet inte hur han gjorde, jag är bara glad och tacksam över att han fick fram det.

När klockan närmade sig tolv började mannen i sängen skrika: bakfyllemat! Jaha, bilen till Willys fick det bli och det inhandlades en hel del onyttigheter som jag verkligen inte kunde hålla fingrarna ifrån. En hel veckas träning åt skogen?

Nu har vi nyss varit ute med Hjördis i regnet och jag ska fortsätta skriva på min uppsats och sedan läsa. Ikväll blir det lugnt, hockey framför tv:n. Jag är inte jätteintresserad av hockey, mest hästar. Men för att visa att jag är min fars dotter så får jag väl kolla lite hockey så jag har något annat än hästar att prata om när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0