Grå, grå, grå...

Fortfarande inget nytt på mejlen. Har försökt läsa i boken men jag somnade.

Allting är så grått. Jag går runt i grå eller svarta kläder om dagarna som dessutom är alldeles för stora. Det är skönt att slippa att synas ibland. Min hy ser grå ut för att jag inte orkar sminka mig. Jag känner mig grå inombords också. Och vädert behöver jag väl knappast nämna. Jag är trött och oinspirerad. B sa i förmiddags att min hy ser blank ut och att jag verkar hängig, det betyder att det inte är något tillstånd som jag är ensam om att tycka att jag befinner mig i. Det är inget som jag inbillar mig.

Anledningar som gör att det inte ser ljusare ut någonstans:
  • fick betyg i teorikursen två dagar försent
  • har fortfarande inte fått någon motivering (det har gått 8 dagar sedan jag skulle fått den)
  • betyget har inte blivit registrerat och finns inte på studentportalen (det skulle varit inrapporterat för 8 dagar sedan)
  • vi fick en dag på oss att läsa varandras uppsatser för att sedan ge kritik
  • hade väntat på gårdagen och efter respons i en vecka
  • vi har deadline den 25:e november men jag gör allt utom att producera text
Det är ett evigt tjat om att det är viktigt att studenterna ska hålla deadlines och en viss mängd text ska lämnas in. Lärarna däremot verkar inte värdesätta sina deadlines så som vi studenter gör. Förstår de inte hur mycket det påverkar oss?

Det är fullt möjligt att fortsätta att jobba på med uppsatsen - och jag avundas de som är i fullgång med att skriva. Men jag är fast. Det var av den anledningen som jag mejlade handledaren i början av veckan. Men inget händer. Jag står och stampar på samma ställe. En liten kommentar hade kunnat väcka så otroligt många tankar och funderingar hos mig. En kommentar! Den kommentaren hade kunnat få fart på mig och få in mig på rätt spår igen.

Det skulle väl kunna gå att skicka ett mejl och skriva jag är tyvärr fortfarande sjuk vilket innebär att ni inte får någon respons idag heller. Istället får vi vänta i ovisshet.

Jag orkar inte träna, jag vill inte träna. Jag vill skriva min c-uppsats. Jag vill bli klar med den i tid så att jag kan få njuta av julen tillsammans med min familj. Jag vill ha min respons så tidigt som möjligt så att jag i ett tidigt skeede har möjligheter att ändra på saker så att jag kan lämna in något som jag känner mig nöjd med. Det är första gången som jag ber min handledare om råd. Det är frustrerande att inte få hjälp när man behöver den. Det är jobbigt att plugget alltid påverkar hela min person och att jag gräver ner mig själv i en massa dynga istället för att utnyttja min tid till något vettigt. Läsa andras uppsatser för att få inspiration, läsa vetenskaplig litteratur, beställa hem mer fjärrlån, läsa min egen uppsats om och om igen för att försöka förbättra den. Men jag gör inget av det där. Jag kan inte. Jag är ofrivilligt låst. Det känns förjävligt.

Det ska bli så befriande när uppsatsen är färdig och inlämnad. Det ska bli så skönt att lämna denna terminen bakom sig och få läsa något nytt och fräscht. Något helt annat! Det ska bli så härligt att till våren få lämna denna gråa sörjan för en massa nya utmaningar. Tänka sig att jag tänkte precis så när jag ville bort ifrån Åstorp.


Naglarna är i alla fall färgglada. Och det är jag snart igen:) Jag ska bara hitta rätt och komma igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0