Klump

Jag har en klump i magen. Den beror på två saker: 1. c-uppsats 2. häst

Att jag har klump i magen på grund av c-uppsatsen är inte så konstigt eftersom den ska vara klar om bara några veckor!

Jag och B var och tittade på stallet och det var ju inte sprillans direkt men det var fräscht och helt ok. Är ganska bortskämd med mammas och pappas fina stall. Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag har klump i magen. Mest beror det på att jag är rädd att Flisan inte ska trivas. Det känns taskigt att flytta henne från mamma och pappa där hon bott de senaste 5 åren. Benissa kommer bli jätteledsen när hennes mamma är borta. Dessutom måste Flisan åka väldigt länge i transporten för att komma hit.

I stallet som jag var och tittade på släpps hästarna ut mellan 6 och 8, och de tas in på kvällen mellan 6 och 8. Flisan är inte van vid att vara ute så länge. Hon brukar gå in någon gång på eftermiddagen. Jag kommer antagligen att komma till stallet på eftermiddagen mellan två och fyra. Då kommer jag ta in Flisan för att rida henne. Frågan är om hon kan stå inne sedan eller om hon kommer få panik över att stå inne själv. Hon hatar att stå ensam, hon skriker och springer runt i boxen om hon är själv. Det är lite sånna saker jag är orolig över och går runt och grubblar på.

B säger att om jag inte provar så får jag aldrig veta om det kommer att funka.

Jag träffade en tjej i stallet som också läser och bor här på campus. Det var tydligen två tjejer som hade häst där som bodde på campus så jag kunde samåka med de om jag ville. När vi var där så var klockan tre och de gjorde sig redo för ridtur så om de brukar åka dit vid den tiden så passar det mig utmärkt.

Usch vad nervös jag är. Kan inte koncentrera mig på uppsatsen :P Tur jag ska hem i övermorgon och få goda råd (hoppas jag) av mamma och pappa. Jag har i alla fall bokat en box i ett litet stall där det fanns tre boxar så Flisan kommer att bo med två andra hästar. Det känns i alla fall skönt att ha det lite för sig själv.


Precious och mamma. I bakgrunden syns mammas och pappas stall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0