Kvällsbabbel.

Idag opponerade vi på varandras uppsatser. Maya var opponent på min uppsats. Hon påpekade intressanta saker som jag har gått runt och funderat på idag. Kanske till och med hittat en lösning på vissa saker. Efter opponeringen så känns det inte lika jobbigt med uppsatsen längre. Härligt! Det går i vågor hela tiden.

Som ni vet så känns uppsatsen riktigt dålig ibland. Det är svårt att förklara men det är en lång process och det är MYCKET att fundera över. Inte bara kring ämnet utan kring så mycket annat som man nog bara kan förstå om man själv har skrivet en c-uppsats.

Det kan såklart vara jättekul att skriva andra dagar. Jag gillar att skriva, det är bland det bästa jag vet. Kraven på denna kursen är höga och kraven på mig själv är skyhöga. Eftersom jag älskar att skriva vill jag absolut inte misslyckas. Jag tror att jag kommer ha utvecklats enormt mycket efter denna kursen. Jag lär mig saker hela tiden. Och även om jag är pessimistisk i bloggen så tycker jag att det är kul med uppsatsen. Fast det är svårt, och det ska vara svårt. Och alla vet väl att man inte alltid är på topp. Speciellt inte när man har press på sig. Jag är dålig på att hantera press från andra och mig själv och ser ofta mitt arbete som misslyckat när det närmar sig deadlines och inlämningar. Vilket ni garanterat har märkt vid det här laget.

Det är så svårt att förklara hur det känns att plugga på universitet. Man får inte glömma att jag just nu sysslar med det viktigaste i min utbildning och jag vill att det ska bli perfekt. Bloggen är en slags ventil där min oro kring saker ofta får ta plats. Just nu består min vardag av mycket oro och funderingar, och mycket osäkerhet kring uppsatsen. Då blir det av naturliga anledningar även det som får ta plats i bloggen.

Så för att svara på din fråga brorsan:
Om du frågar mig idag så blir svaret: nej jag är inte nöjd med mitt arbete så som det ser ut just nu. Men det är långt ifrån färdigt så det är helt OK att jag inte är nöjd. Annars hade det nog inte varit så bra, om jag efter några veckor hade sagt: japp, där satt den. Bättre än såhär blir det inte. Då hade jag aldrig kunnat utvecklat vare sig mitt arbete eller mig själv så jag tror det är bra att man aldrig är helt nöjd utan ser möjligheter till att utvecklas.

Det beror lite på vilken dag det är du frågar mig också, ena dagen kan det kännas fantastiskt medan det andra dagen kan kännas katastrofalt dåligt.



Jag kommer ha svårt att sova inatt och eftermiddagen har varit riktigt jobbig. Eftersom jag är ganska vidskeplig av mig så ska jag berätta varför först imorgon. Eller kanske dagen efter det. Vi får se. Men ni kommer att få veta!

LEDTRÅD: det har med plugget att göra (såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0