Ögonen vill blunda

Sitter på bibblan, det börjar närma sig lunch. Snart dags att gå hem till ett tomt kylskåp. Jag och Maya har suttit här sedan åtta imorse. Jag har fortfarande bara 19 sidor av 25. Jag skriver och skriver men det blir inte fler sidor. Bara för att jag är tvungen att ta bort överflödiga saker i samma takt. Suck.

Jag kom knappt upp ur sängen imorse. Somnade sent igår. Sprang på toaletten och låg och snurrade. Tänkte på uppsatsen. Ibland hade det varit bra med en hund som slickar en och försöker dra upp en ur sängen på morgonen. Men Hjördis bara sover, sover och sover. Jag får kalla på henne tre gånger innan hon kommer till ytterdörren. När hon kommer in efter promenaden äter hon frukost sedan lägger hon sig i sängen och sover vidare brevid B. Hon går gärna inte upp innan tio. Och är riktigt svårväckt när det är mörkt ute. Vilken hund!

Jag ska försöka hålla mig vaken idag till det är dags att gå och sova. Är otroligt trött så får se hur det går.

Imorgon blir det Åstorp. Åker härifrån klockan tre och ska vara i Helsingborg halv sex. Stressigt men det går bra. Äntligen träffa familjen :)

Maya berättade att i Japan så satt studenterna och pluggade till fyra på natten vilket resulterade i att det på bibblan gick att se fullt med japaner som hade somnat i boken. Vilket system. Haha!

Kommentarer
Postat av: maya

Hahahaha. Är det sånt här du sitter och håller på med när jag hör dig klinka på tangenterna? Jag som trodde du bara hade mycket att säga om To the Lighthouse :P

2009-12-01 @ 21:37:03
Postat av: Johanna

Haha, jag tror faktiskt att detta är första gången jag bloggar när vi sitter ihop på bibblan. Skrev det bara några minuter innan vi gick hem, hade nog gett upp då :P

2009-12-02 @ 09:07:47
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0