En kväll på swenglish.

Det var en väldigt trevlig kväll igår. Jag och B svepte varsin grogg innan Maya och Corey kom så vi kände oss lugna och harmoniska när det fina paret anlände. Vi åt tacos och drack gott vin. Jag och B pratade på så gott vi kunde, bättre att prata dåligt än att inte prata alls antar jag.

Efter en stund gick jag och mötte Malin som sedan gjorde oss sällskap en stund innan det var dags att gå till Stallarna. Mitt kort funkade inte så B fick betala för mig, och Corey betalade för Maya. Perfekt! :)

Tyvärr så blev det lite gruff mellan B och en annan kille när vi stod vid baren. Det var en kille som försökte tränga sig riktigt mycket så då sa B "vet du inte hur ett kösystem fungerar?" Sedan blev killen helt psyko, han hängde över B och sa en massa riktigt elaka saker. Saker som vem som helst hade kunnit gå i taket för. Det hela slutade med att B tog en bild på killen med sin mobil och sa om ni ska pryla mig efteråt så ska jag i alla fall ha en på bild så jag vet hur ni ser ut. Och dem blev inte glada! Till sist fick idioterna gå före i kön eftersom B höll på att krossa Malin (dem puttade jättemycket på B och Malin stod sidan om B), sedan var det svårt att hitta partystämningen igen. Vi bestämde oss för att gå hem ett bra tag innan det stängde för att minska risken att idioterna skulle hoppa på B.

Jag har aldrig sett B arg. Aldrig, aldrig. Igår såg jag för första gången hur hans ögon svartnade. Det var inte kul. Men det slutade bra och det blev aldrig något slagsmål (trots att de andra killarna provocerade så in i helvete). Jag minns att jag tänkte flera gånger tur att pappa inte är här. Och efter en stund tänkte jag tur att Sune inte är här. Den här typen var just en sådan person som både pappa och Sune hade haft ett och annat att tala om för tror jag.

På vägen hem höll Corey och B på att skrämma mig och Maya hela tiden. Det känns skönt att det finns någon mer än jag som är riktigt lättskrämd:)

Idag har vi mest tagit det lugnt. Har tvättat en hel del, och jag har varit ute med Hjördis i skogen. Har varit helt underbart väder hela dagen! Just nu är det minus 3 grader så det är ganska kallt.

Vi har ätit räkor och druckit vin också. Det var riktigt gott.

Nu ska vi nog kolla en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0