Höstmorgon.

Idag har det varit en härlig morgon. Jag var ute med Hjördis vid åtta-tiden och då var det fem minusgrader ute och frost överallt. Härligt:) Hjördis pinnar på som bara den och fryser absolut inte utan sin päls, skönt eftersom varken hon eller jag tycker om hundkläder.

Det verkar dock som om en del av förståndet och kanske även rutinerna har försvunnit med pälsen. Hon var helt utsvulten imorse och krävde att få frukost DIREKT när hon kom in. Bråttom, bråttom. Kanske har hon upptäckt sin pinniga kropp i speglen och tycker att hon skulle vilja ha lite mer former = lite mer mat? Kan vara så, tur att husse och matte styr matintaget då. Vi hade förväntat oss att hon skulle se ganska tjock ut utan sin päls men hon ser lagom ut:) När B sedan skulle gå till skolan var hon hundra procent säker på att hon skulle få följa med av någon anledning. Men så blev det inte. Nu sitter hon i fönstert och spanar.

Jag har skrivit på min tentauppgift hela morgonen. Har skrivit om 2 av 5 teorier. Ska göra lite finputs och kolla mina formuleringar sedan ska jag leta upp en ny teori att skriva om. Det blir inte lätt. Men jag kommer garanterat att landa på mer än tre sidor vilket nog är okej eftersom han sa minst tre sidor.

Ikväll blir det fondue med Danne och Karina. Ska bli kul och gott. Måste plugga och skriva som fasen idag så jag kan slappna av ikväll. Borde väl ta och sätta igång igen.

Behöver förresten inhandla lite t-shirts så jag har något att ha på mig om dagarna. Men vem har tid och pengar till det? Inte jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0