Kämpar

Till nästa seminarie ska vi gå igenom feministisk litteraturteori och genusteori. Det är väldigt intressant måste jag säga. Först när jag läste Kristevas artikel var jag helt lost (som vanligt). Men med hjälp av Wkipedia (jag vet att man inte får använda Wikipedia i akademiska sammanhang men va fan, jag är desperat!) börjar poletten trilla ner. Jag tänkte läsa artiklarna två gånger till så kanske jag får rätt på det.

Något som jag funderar över är hur jag ska kunna prata om teorier i 20 minuter? Usch, jag kommer göra bort mig lika mycket som Camilla gjorde bort sig på Idol igår. Tror att jag har stenkoll på de fyra olika teorierna också är jag helt ute och cyklar. Jaja, vi får se.

Sen är det lite svårt att veta vad som ingår i en teori eller om en teori kan innehålla flera teorier. Kan jag tillexempel ta tre teorier som är feministiska?

Sorry att jag bara snackar teorier men det är vad som rör sig i min skalle dygnet runt just nu. Jag vill bara klara den här kursen och börja på min c-uppsats. Och jag ska aldrig bli teoretiker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0