Mycket vin och lite blod.

I fredags kom Birgitta och Sune hit vid halv fem. De hade handlat en massa goda saker som de tagit med sig. Vi började med att fixa en förrätt ihop. Det blev lax med mousserat vin till. Det var jättegott!



Sedan flytttade vi in i köket för att laga och äta varmrätt. Jag skulle hjälpa till och skära lite potatis. Det gick inte så bra. Jag satte Bs snorvassa kniv rätt i pekfingert. Det blev till och med djupare än när jag skar mig på skivmaskinen i somras.


Som tur det var så kunde syster Sune hjälpa mig att tejpa ihop det lite snyggt. När vi satt i vardagsrummet och behandlade migg finger så kom Birgitta och bad om plåster. Hon hade också skurit sig! Jag vet inte riktigt vad det var i det där vinet som vi drack till förrätten...

Efter den turbulenta olyckshändelsen glömde jag bort att ta fler bilder. Men varmrätten var riktigt smaskig. Sedan tog vi en paus från mat och vin för att gå ut med Hjördis. När vi var tillbaka var det dags för efterätt som jag fixat: kryddig pannacotta med hallon och honung. Det blev faktiskt riktigt gott.

Sedan blev det lite mer vin och grogg innan det var dags för läggdags vid två tiden.

Igår tog vi allihop en lång runda i skogen innan Birgitta och Sune åkte hem.

Nu har jag pluggat i tre timmar. Ska ut med Hjördis, sen blir det plugg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0