Regnrusk.

Jag har verkligen inte gjort något vettigt denna helgen. Min plan var att läsa ut To the lighthouse. Resultat: jag har läst fyra sidor. Jag vet, det är dåligt. Men det har varit två väldigt tuffa veckor så det var skönt att bara sova, äta, mysa och ta igen sig. Har ätit massa gott hela helgen, vilket har resulterat i lite ångest vilket i sin tur har lett till ett varv runt Trummen (i fredags) och ett varv runt Växjösjön (idag, i regnrusk). Men det känns bra. Jag känner mig lugn och nöjd.

Jag går och funderar på vad jag ska göra med mitt hår. De två senaste åren har jag försökt hitta min egen hårfärg men varenda gång jag kommer till någon salong så är det alltid någons om säger "vad säger du om att färga det riktigt mörkt? Det skulle få dina ögon att synas mer" eller "om vi gör det riktigt ljust så kommer lockarna att synas mer". Och varenda gång så tror jag på vad tanterna säger och går med på det. Varför kan de inte försöka göra lite slingor som påminner om min egen färg? Är det för att det är för svårt? Jag skulle vilja ha lite ask/silver/gråa toner. Går det att fixa? Problemet är ju att jag är student och har inte råd att gå och göra om det om ifall det ser förjävligt ut. Helst av allt vill jag ju gå och göra vid håret hos Linda i Åstorp men jag kommer att komma hem en fredag eftermiddag och då har hon nog stängt. Och jag vill inte vänta till jul för jag har världens utväxt. Det ligger en salong på andra sidan gatan, brevid Ica, ska man gå dit och sätta i någon annan färg? För jag vill ju inte gå med utväxt. Vad tycker ni? B tycker jag är snyggast när mitt hår är mörkt som natten, men då kommer jag få utväxt och blir tvungen att färga om det igen. Jag vill ha något som jag inte får världens jävla utväxt av, jag vill ha min egen hårfärg (fast med lite skiftningar) Hur ska jag göra. Hjälp...?

Jag just nu. Utan smink, blek, finnar, trött, söndagskväll och utväxt. That's me.


Kommentarer
Postat av: maya

jag tänkte på ditt hår idag på seminariet. tycker det är skitsnyggt nu! kanske göra lite breda slingor över nu så utväxten inte blir så tydlig?

2009-10-26 @ 20:28:53
Postat av: Johanna

Aaw, tack snäckan! Jag skulle vilja ha så mörkt hår som du har. Men om jag färgar det så mörkt så måste jag färga om massa gånger för att slippa utväxt. Ska se om jag kan göra något så att inte utväxten syns så mycket:)

2009-10-27 @ 13:46:14
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0