Skriva, skriva, skriva, skriva.

Nu är det slut på fläskfilé och vin. Tillbaka till vardag: pasta med falukorv och vatten.

Var på seminarie igår och fick respons på mitt första uppsats-utkast. Jag har fått lite att jobba med och till och med lite nya idéer. Inte illa. Har även hittat lite bra böcker (på svenska) som behandlar kön och kreativitet. Perfekt för min uppsats! Sitter på bibblan nu. Funderar på vad jag ska göra nu. Jag har rättat till alla små fel, sökt och hittat mer sekundärlitteratur. Nu då? Handledaren mejlade nyss ut en uppsats som vi ska läsa till på fredag och ge kommentarer kring. Ska jag börja med det?

Eller ska jag börja med att vidareutveckla något i uppsatsen? Vad ska jag börja med i så fall? Aaah. Det är inte lätt att skriva uppsats. Det är så mycket som ska behandlas inuti skallen innan det kan komma ut genom fingrarna och slutligen som bokstäver i ett word-dokument.

Jag har ganska mycket att jobba med. Funderar på att bara ta och välja någon av min handledares kommentarer slumpmässigt. Annars vet jag inte alls vart jag ska börja. Eller ska jag börja med det som känns roligast?

B har tenta imorgon. Och i övermorgon. Ska förhöra honom ikväll (första gången faktiskt). Måste gå ut med hunden också. Och köra till stan. Slut på strumpor. Orkar inte tvätta var tredje dag för att kunna få rena strumpor. Egentligen orkar jag inte köra till stan men då måste jag gå strumplös imorgon och det är ju ingen hitt.

Tror att jag ska börja med kommentarerna:
  • detta behöver visas med citat eller hänvisning
  • ett mycket intressant avsnitt - vad säger detta om könsroller i romanen?
Back to work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0