Hermeneutik?

Det går inte så bra med mitt pluggande. Det går så illa att jag har börjat tänka varför utsätter jag mig själv för det här? Den kursen jag läser nu är verkligen den tråkigaste och svåraste jag läst i litteratur. Så om det är någon som sitter inne på bra information om hermeneutik så är jag tacksam för allt som kan förtydliga de flummiga artiklarna som jag har läst. Jag var till och med ute och gick med Hjördis i en timme för att jag skulle kunna reda ut ett och annat i hjärnan. Men inte ett dugg klarare blev det. Ju mer jag läser ju värre blir det. Det är så ointressant. När ska jag få läsa om någon teori som jag faktiskt kan ha användning för?

Om två timmar ska jag träna muskel. Jag behöver avreagera mig lite. Jag blir så arg när jag inte fattar. Usch...!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo du förstår såhär är det..

Hermeneutiken innebär att man utgår ifrån människans egna upplevelser av världsliga fenomen. Man kan aldrig vara en slät duk utan speglas av sin bakgrund och kultur. Bla bla.. hade tenta på detta för ett par veckor sedan. Gick nog inte så bra på den ;)

2009-09-21 @ 18:00:12
Postat av: Johanna

Det hade verkligen inte gått bra för mig heller om jag hade gjort en tenta på hermeneutik nu:P

2009-09-21 @ 22:15:33
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0