Inroduktion.

Imorse traskade jag bort till M-huset för att möta Maja. Vi läste en fristående kurs ihop för ett år sedan och ska nu läsa samma kurs igen. Vi gick runt och letade efter en sal som inte verkade finnas. Inte så konstigt eftersom läraren hade skrivit fel. Till sist hittade vi i alla fall rätt.

Det var en ganska flummig introduktion. Det är svårt att förstå vad en teori egentligen är och hur jag ska kunna använda en teori på min uppsats.

Jag vet inte ens vad jag ska skriva om. Jag är lite inne på någon form av karaktärsanalys men jag vet inte alls. Jag gillade sättet som jag använde mig av när jag arbetade med min B-uppsats så jag vill hitta något liknande. Det svåraste blir nog att hitta en teori som passar. Verkar vara väldigt luddigt, hoppas det klarnar efter nästa gång.

Får gå bort till bibblan i eftermiddag och se om jag kan hitta texterna som vi ska läsa till nästa gång. Något som jag är lite orolig över är att vi ska examineras utifrån diskussioner. Jag är inte så bra på att diskutera, är inte så rapp och kvicktänkt som man måste vara. Jag får antagligen lägga mycket tid på att läsa ordentligt innan seminariet så jag är väl förberedd så får jag väl presentera de idéer och tankar jag har haft under tiden jag pluggat. Så kan man väl göra, eller?

Kommentarer
Postat av: Frida

skitsnygg i håret!!

2009-09-02 @ 12:45:08
Postat av: Maja

Eller hur, ser inte heller fram emot att diskutera. Jag tror att jag kan vara kvicktänkt nog men jag kan inte koncentrera mig... kan inte lyssna ordentligt och missar halva diskussionen och har ingen aning om vad det handlar om längre. ADHD? Tror jag också måste läsa texterna riktigt ordentligt den här gången.

2009-09-02 @ 13:34:14
Postat av: Johanna

Tack Frida!



Maja: Haha. ADHD tror jag verkligen inte att du har men det är verkligen inte lätt att diskutera. Man vill inte säga något bara för sägandets skull. Det kan bli rejält pinsamt om man inte vet vad man pratar om. Vi får vara duktiga och läsa ordentligt så får vi se hur det går nästa gång. Skönt att inte bara jag är nervös över diskussionerna iaf:)

2009-09-02 @ 15:26:44
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter som att du blivit kastad direkt in i skolarbetet ordentligt nu.. Men det kommer säkert att gå jättebra, du är jag klok som en bok gumman =) så fin du är i ditt blonda hår... passar så fint till solbränna... (jag är avis...) :P

2009-09-02 @ 17:28:12
URL: http://jennyvardet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja jag hade glömt bort hur det är att plugga över sommaren tror jag. Har nog inte riktigt fattat än att skolan har börjat. Måste ta mig i kragen och börja läsa ordentligt nu. Men du är så fin i ditt lååååånga hår gumman (jag är avis på dig ju:P)

2009-09-02 @ 18:52:40
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehe ja men mitt hår är ju faktiskt fusk =)

2009-09-03 @ 19:20:50
URL: http://jennyvardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0