Uppförsbacke...

Jag har ont i huvudet, riktigt ont i huvudet. Jag tror jag sover alldeles för mycket. Går inte upp förrän vid nio på morgonen (normalt sätt är jag alltid uppe vid sju). Just nu känns det mesta trist. Litteraturteorin går riktigt dåligt för mig, gör inga framsteg alls. Tiden går dessutom och snart är det dags för examination.

Om ungefär 9 dagar ska jag dessutom mejla in ett uppsatsämne till handledaren. Såhär långt har jag kommit: Virginia Woolf. Det är allt. Okej jag har beställt boken också men jag har inte fått den ännu och därför inte börjat läsa, Just nu ser jag bara enormt mycket jobb framför mig. Jag känner mig inte alls redo för c-uppsats. Jag tyckte visserligen att b-uppsatsen var jätterolig (men det var mycket jobb och ångest) och fick högsta betyg på den men det här är en c-uppsats. Jag hoppas att handledaren kan hjälpa mig lite på traven, jag behöver lite inspiration så jag kommer igång.

Det känns lite som att jag måste komma över en jättehög tröskel. Men jag orkar liksom inte. Noll engagemang.

Ska nog ställa mig och göra lite köttfärssås (jag hittar hela tiden på andra saker än att plugga. Det är alldeles för mycket att ta tag i, rent psykiskt, så jag skjuter upp det). B går i skolan till fem så han vill säkert ha en rejäl lunch.

Jag hoppas att Maya ska rädda mig i eftermiddag och bolla lite litteraturteori-idéer med mig så att jag inte gör bort mig totalt på föreläsningen.

Kommentarer
Postat av: maya

hihi söta. jag ska försöka :] men det är jättesvårt. jag är också helt clueless vad gäller uppsatsen.. och teorin.. vi får försöka klura fram någon ordning i det senare idag ^_^ puss!

2009-09-22 @ 13:35:02
Postat av: Johanna

Vi är bra på att klura tycker jag (även om det kanske inte leder fram till solklara slutsatser) :D

2009-09-22 @ 17:52:38
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0