Uppsats?

Fick mejl idag av läraren som vi har i pågående kurs. Tydligen så kommer en del av uppsatsen att innefattas i denna kursen om jag har förstått det hela rätt:

"Jag höll examinationsuppgiften lite öppen när vi träffades i onsdags och jag har diskuterat kring det här med Piia Posti som håller i uppsatskursen. Vi är överens om att vi behöver hålla samman de bägge kurserna för att ni ska få ut så mycket som möjligt ur kurserna. Examinationsuppgiften kommer därför bestå av en kort redogörelse för ert uppsatsprojekt samt en motivering (med ett bestämt antal refernser till andra teoretiska perspektiv) av era metodiska val. Mer om detta längre fram."

Jag måste alltså snart bestämma mig för vad jag ska skriva om. Jobbigt. Det hade varit skönt att få prata och diskutera lite med någon innan man definitivt har beslutat sig för ett ämne. Jag har enorm beslutsångest.

Har funderat lite kring Virginia Woolfs Mot fyren, kanske något om karaktärerna eller miljön? Jag gillar slutet i boken med tavlan som är viktig för handlingen. Men jag gillar också hur karaktärerna är varandras spegelbilder och motsvarigheter. Jag tror det är många som väljer att ha Woolf som uppsatsämne, lite tråkigt att välja det då. Men det är endast den boken som jag gått och haft lite tankar kring inför uppsatsen. Och när ska jag fatta teoriernas uppgift i uppsatsen (okej lite har jag fattat men det verkar invecklat)? Hur ska det gå...

Kommentarer
Postat av: Frida

ja man skulle verkligen vilja ha lite mer info och vägledning ang. uppsatsen... och idéer!

2009-09-08 @ 18:10:58
Postat av: Johanna

Jaa eller hur. Märkligt att man inte får det..

2009-09-08 @ 21:05:28
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0