Vuxenpoäng

För en stund sedan mötte jag, B och Hjördis en trevlig kille i trappen. Han kom från Hyresgästföreningen. Tydligen ska dem höja vår hyra IGEN och sätta in elmätare. Han berättade om några grannar som hade mögel på toan och frågade om vi hade samma problem. Det har vi inte. Men däremot så blåser det väldigt mycket här inne. Jag passade på att berätta om vad som hände i somras. Jag hade eftersändning på min post i sommar och eftersom Hyresbostäder i Växjö är snåla så går dem själva runt och lägger räkningarna i alla lådorna. Vilket resulterade i att jag fick ett inkassokrav trots att jag inte hade fått den första räkningen. Om dem bara hade skickat den med posten hade jag fått den direkt. Känns det inte ganska självklart som hyresvärd på campus att studenterna befinner sig på annan ort än Växjö under sommaren? Det måste ju ha hänt fler än mig denna sommaren. Snubben från Hyresgästföreningen tyckte i alla fall att det var förjävligt.

Så nu har vi gått med för 75 spänn i månaden. Helt klart värt det om man kan stoppa att dem höjer hyran ännu mer. Men det bästa av allt: man får 50 kronor rabatt på biobiljetter. Jag och B konstaterade snabbt att vi tjänar in kostnaden för att vara med i Hyresgästföreningen när vi går på bio.

Vuxenpoäng: check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0