FÖLIS!

Ikväll klockan 23.00 fick jag sms från pappa att Matildas föl har tittat ut. Det är ett sto. Hon är kolsvart på hela kroppen utom i pannan där det går att finna en liten stjärn:)

Matilda har fixat allting själv. Pappa var fölvakt slog över till "hästkanalen" (vi har kameror i stallet) och då var fölisen redan ute :) Just nu kämpar Matilda med efterbörden enligt den information jag fått av pappa via telefon, så hon har det nog ganska jobbigt just nu. Men fölis verkar må toppen och är pigg och glad. Hon har även fått i sig den viktiga råmjölken.

Jag längtar till imorgon när jag ska ringa mamma och få den fullständiga rapporten. Och vi ska hem en snabbis i helgen och stannar mellan lördag - söndag (åker hem söndag förmiddag) så då får jag se den lilla söta. LÄNGTAR!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0