Fredagsmys

Idag så ringde klockan 05.30. Var lite nannig då men tog mig upp ändå. Gick ut med hunden, åt frukost, bytade om och körde till stallet. Sedan fick alla hästarna mat för att sedan gå ut i sina hagar. Jag passar Totta över helgen så jag hade en extra box att ta hand om. När jag var färdig med allt och skulle hämta Flisan för att dra iväg på en ridtur så var hon nästan längst ner i hagen. Så jag började gå. Det var väldigt lerigt på sina ställen. När jag väl kom fram så knöt jag fast grimskaftet i grimman och letade upp en lämplig sten och svingade mig upp på Flisan. Sedan red jag bort till stallet. Flisan är så himla snäll (ibland) så det gick bra. Skönt att slippa bli lerig och gå hela vägen tillbaka :P Det gick förvånansvärt bra att styra med grimma, man kanske skulle börja rida med det iställt? ;) När jag var klar med allt var klockan 11.00, lagom trött.

Nu har jag nyss duschat och letat en massa recept. B är i Kalmar så jag tänkte fixa lite fredagsmys under dagen. Först ska jag köra till stan och se om det finns några lagom billiga lindor i hästaffären. Sedan blir det systemet, behöver en låda vin. Eventuellt går jag in på Hemmakväll och fixar en film. Sedan blir det Willys för att handla allt som står på den enormt långa listan. Inte billigt. Csn kom idag. Undrar hur länge pengarna räcker, återstår att se. I vilket fall så tänkte jag laga pizzabullar + lite små runda pizzor. Till detta tänkte jag göra världens godaste sallad (jag hoppas att den blir det, den är bara en del av min fantasi hittills). B sa häromdagen att han ville äta pizzabullar någon dag så jag ska testa att göra det idag. Till efterrätt blir det Bs favorit: hemmagjord chokladpudding.

Nu måste jag fixa håret, rasta hunden och sen köra till stan!


pizzabulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0