Konstaterar

att ordet sagla är ett skånskt ord. Ingen här verkar använda sig av ordet. Alla har väl saglat någon gång? Tyda.se säger att sagla betyder: "utsöndra saliv".


Nu har jag precis mejlat in mitt paper. Det blev sex sidor långt (sju med litteraturförteckningen), det mesta känns väldigt flummigt och jag har ingen aning om jag har löst uppgiften så som det var tänkt. Det återstår väl att se. Klockan 11.00 har vi seminarium. Det tillsammans med inlämningen är examinerande. Jag är så omotiverad man kan bli, har förberett mig dåligt. Anledningen till varför är att mina tankar redan ligger en månad framåt. Just nu fokuserar jag på:

allkår, flytta till skåne, klippa av håret (?), syskonens student, äta jordgubbar, tävla Flisan, rida in Migge, sommarjobba, umgås med Jenny, pussa på fölis, träffa familjen, besöka festival (?), grilla, åka till stranden, mysa med B, träna hästar sena sommarkvällar, måla hyllan i sadelkammaren, fölvisning och SOL.

Jag vet om att jag är världens tidsoptimist och att det är många av sakerna som jag kanske inte hinner med så bra som jag vill. Jag vill alltid så mycket. Jag hade lika många visioner förra sommaren om hästar och sånt som inte blev sådär jättebra. Jaja vi får väl se. Drömma kan man. Och jag drömmer om att min sommar ska bestå av ovanstående:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0