Migge - ett experiment?

Himlen är helt blå utanför fönsterna och solen strålar så fint. Och jag sitter inne på bibblan. Suck. Försöka tvinga fram några rader. Det går segt.

Igår kväll innan jag skulle somna låg jag och funderade på Migge. Tänkte att det nog kan gå ganska snabbt att rida in honom. Hade varit spännande att prova att inte tömköra så jättemycket utan bara rida på direkt:P Haha, det blir kanske katastrof? Men om man i cirka två veckor tömkör med tömkörningsgjord och det går bra så kan man väl slänga på sadel och tömköra i en vecka. Om han fattar broms och gas och att han ska svänga när man drar i ena sidan så är det väl "bara" till att svinga sig upp. Det hade varit kul att prova. Jag tror faktiskt inte att han kommer att slänga av mig. Han är ju så snäll. Men man vet aldrig! Åh, jag önskar att jag hade all tid i världen! Visserligen så orkar unghästarna kanske max 20 minuter så jag skulle nog hinna med att genomföra mitt lilla projekt sena sommarkvällar när jag slutat jobba och har ridit Flisan.

Anledningen till att jag började fundera på detta är att jag tycker det är så grymt jobbigt och krångligt att tömköra. Om mamma ger klartecken ska jag nog prova. Det kan väl inte skada. Går det inte så får jag ju skita i det och fortsätta med den tradiga tömkörningen:P

Och sedan önskar jag att jag hade en kompis i stallet som hade velat vara med på alla mina projekt. Visserligen har jag ju lilla mamma men hon är kanske inte alltid helt med på mina vilda planer ;) Jenny, flytta din häst till skogen så att vi kan härja!!!

Och vet ni vad jag nyss såg på fejjan (facebook alltså), att en som jag jobbat hos tillsammans med sin fru ska hyra Herrevadsklosters utebanor och ha banhoppning där hela maj. VARFÖR är jag inte i Skåne i maj!! Åh, det hade varit perfekt för mig och Flisan. Höjderna börjar på 90 cm, - heeeelt perfekt. Hoppas, hoppas, hoppas att dem fortsätter med det i juni/juli så att jag kan vara med. Det hade varit kul!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ahh det hade varit sååå skoj! Kunde vi levt rövare där i skogen med våra hästar tillsammans :) Det hade faktiskt varit på sätt och vis varit ganska skönt att helt komma ifrån mina föräldrar ibland.. Får man säga så? :P

2010-04-19 @ 21:05:36
URL: http://jeejoo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha jag tror man får säga så, jag vet vad du menar i alla fall. Du kanske kan bo i skogen över sommaren med Plexus? Jag kan säkert fixa box på en viss gård ;)

2010-04-19 @ 22:54:41
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi jaså det säger du :) Ja det hade varit supermysigt, leva skogslivet ett tag :)

2010-04-20 @ 21:50:28
URL: http://jeejoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0