Min dag

Här vaknade jag imorse

efter att ha rastat hunden, ätit frukost och städat bland väskor och skor var det dags att bädda sängen

sedan slöade jag framför datorn och vid lunch hade jag inget att göra så då cyklade jag till stallet. Det är en liten bit att cykla, såhär ser det ut på vissa ställen:




när jag var framme vid stallet fick jag syn på två tranor på en åker, jag lyckades att få med dem på bild!

när jag var framme så skulle Eva luncha, jag hjälpte till lite. Gav Flisan och Totta hö.

medan jag väntade på Sofie så mockade jag och byggde hinder. Sedan var det dags att göra våra stjärnor klara.




sedan var det dags att hoppa i paddocken. Det gick bra men jag var ganska ringrostig. Ingrid (som hjälpte oss med hinderna) tog en massa bilder med sin kamera men jag har inte fått dem ännu så jag får komplettera med dem lite senare. När vi var klara och stod och borstade hästarna ringde stallvärden till Ingrid och frågade om vi ville ha fika. Hon hade bakat kanelbullar. Vilken lycka! Jag glömde bort både kamera och tid när vi satt och hade trevligt. Jag fick stressa som fasen eftersom jag glömt bort att Hjördis inte varit ute på eftermiddagen. Struntade till och med i att spola Flisans ben eftersom det var bråttom.
Cyklade, fort, fort hem.

Sedan gick jag ut på promenix med sötisen


när det var gjort var klockan sju och B ringde och frågade om jag kunde hämta honom. Det kunde jag såklart. Vi var grymt hungriga så vi köpte varsin pizza.


Nu ska jag ut med hunden sedan nanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0