Mys med B!

Fredagen blev ganska tuff. Jag stod och fixade med chokladpudding och minipizzor när B ringde och ville bli hämtad från stan. När vi kom hem så gillade han mitt lilla projekt och valde att genast delta. Vi hade ganska kul när vi fixade med jäsning, knådning och kladd. Det blev dock inte mat förrän vid åtta, då hade jag stått i köket hela eftermiddagen. Men det var det värt!








Lördagen ägnade vi åt lite packning. På förmiddagen körde vi till stallet så jag kunde ta av Flisans täcke (det var varmt) och göra lunch-hö. Sedan körde vi till Jula och handlade flyttlådor. När vi kom hem började vi packa ner lite saker som vi inte använder. Sorterade också och slängde en hel del. Det fick bli lite chokladpudding som mellanmål, vi orkade aldrig äta den i fredags eftersom vi var mätta av all pizzan.


Sedan cyklade jag till stallet och red Flisan i paddoken. Hon var sjukt seg och jag fick använda spöet rejält (utan att jag fick så mycket till reaktion). När jag var tillbaka i stallet såg jag att det blivit svullnader på rumpan efter piskrappen, fylld av ångest och skam pussade jag och skämde bort min ögonsten med godis. Varför ska hon sega sig när så fort man är i paddocken? Tilläggas bör att Flisan har väldigt känslig hud, hon tappar till exempel sin päls så fort ett täcke ligger fel och skaver minsta lilla. Så jag piskade inte alls hårt, men som sagt så är hon känslig i skinnet (ändå rör hon sig inte framåt när jag slår till henne, märkligt).

När jag kom hem hade B varit och handlat fläskytterfilé som vi började fixa med. Det blev gott. Sedan blev det hund runda och vi landade i sängen med en hyrfilm. B hade fixat något som fick mig att tappa hakan:

JORDGUBBAR! Mums, till det vispade vi grädde och rev i lite mörkchoklad. Så gott!

Det kan verka som vi inte gjort något annat än ätit när man kollar bilderna. Haha. Men vi har packat och varit ute och gått och sedan har jag kämpat i stallet. Man måste röra på sig när man äter så gott som vi gör:P Haha.

Nu ska vi ner i källaren och sortera bland lådorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0