Att cykla i (snö)storm

Idag tog jag sovmorgon till halv nio. Det var skönt! Sedan läste jag lite ekonomi och löste två uppgifter.

Vid ett fick jag för mig att jag skulle cykla till stallet. Kunde ju inte valt en mycket bättre dag. Nästan storm ute = blank is + stora högar med snö. Jag fick gå av och leda cyklen genom ganska många snöhögar och så fort det blev backe så började hjulen spinna så då fick jag också gå av och leda. Det tog ungefär 20 minuter så när snön har försvunnit så kommer det nog att gå riktigt fort att cykla till stallet. Men jisses, jag har ingen kondis alls!

Väl i stallet försökte jag ragga ridsällskap. Flisan har en tendens att bli extra busig vid blåst. Och hästarna var tokiga i hagen så jag misstänkte att det kunde bli en vild runda. Det var en tjej som skulle ut och rida så jag frågade om jag fick följa med men hon håller på att sätta igång sin häst så hon skulle bara skritta i en kvart på gårdsplanen. Sen fanns det inga andra. Så jag bestämde mig för att hoppa över ridningen. Jag orkade helt enkelt inte bråka med Flisan i en timme i mega blåst och 9 minus. Jag skickade sms till Paula som ska ut och rida imorgon så då hänger jag på istället. Hon skulle fråga två till så att vi blev ett litet gäng. Det kan nog bli kul:)

Sitter och försöker komma på vad man ska äta. Fläskifilé och gorgonzolasås kanske? En efterrätt hade ju inte varit fel. Men det är nog bara jag som är sugen på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0