Bröd

Jag bakar bröd för första gången i mitt liv. Har ingen aning om hur det blir. Degen smakade gott i alla fall.

Lägg märke till hur välstädad ugnen är. Bs förtjänst. I köket ska allt vara rent och fräscht. Tänk om samma sak hade gällt för vardagsrummet (där soffan nu har blivit förvaringsplats för diverse skolböcker, anteckningar och dataskärmar).

Jag fick rida själv imorse för Sandra hade migrän. Men det gick bra. De höll på att såga ned träd i skogen så det blev lite kaotiskt ett tag men vi överlevde båda två.

Jag har försökt läsa i budget boken men den lockade inte alls idag. Har ungefär halva kvar att läsa. Och inga uppgifter har jag löst heller. Vart är min diciplin? Men jag har faktiskt fått tag i ett projekt. Inte världens bästa men det är något. Och något betyder allt i detta fallet.

Nu ska jag snart ta ut bröden ur ugnen. Sen blir det promenad med hunden. Orkar jag plugga sen? Njaaa. Fast det är ju bara skit på tv så man kan lika bra plugga. Men jag är trött. Får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0