Det snöar, snöar, snöar och snöar lite till.

Det snöar, snöar, snöar och snöar! Brorsan och syrran är påväg till Lindvallen idag. De körde vid fem imorse. Första gången de kör så långt (brorsan har ju precis fått sitt körkort) + en hyrd buss (bakhjulsdriven) med 8 platser + riktigt snökaos i svedala + förare med bruten handled= oroväckande. Men jag pratade nyss med mamma och det hade gått bra för för dem, det verkade som om dem kör lugnt och försiktigt i alla fall.

Imorse hittade jag B på soffan. På grund av min huvudvärk har jag sovit som en stock i natt och inte märkt att B gått upp och kollat på tv. Klockan nio väckte jag honom och frågade vad han gjorde i soffan. Han var ganska förvirrad och mummlade något om att gå och lägga sig igen. Han sover fortfarande.

Jag funderar på att försöka få honom med mig till stallet. Känns läskigt att köra själv i detta väder. Vägarna upp till stallet i skogen är inte direkt prioriterde och plogas sist av alla verkar det som. Det är en jätte smal väg så om man får möte blir det lite kaos. Vem tvingas flytta sig till sidan och riskera att hamna i diket? Annars får jag försöka köra själv. Känns lite läskigt bara. Men om brorsan kan köra med bruten handled till lindvallen för första gången och dessutom i snökaos borde jag kunna köra den drygt 8 minuter långa bilfärden...

Ikväll kommer Danne och Karina hit. Eftersom vi inte visste riktigt vad vi skulle hitta på bestämde vi att det fick bli trerätters. Sitta och äta gott och dricka gott är inte helt fel.

Just nu försöker jag skriva på min projektrapport som jag vill få färdig till måndag för att kunna koncentrera mig på den riktigt svåra ekonomin. Får se hur det går. Vet inte hur mycket jag hinner idag. Måste ju till stallet + handla också. Men man är ju inte så värst ridsugen med tanke på snön som faller.

Ska skriva lite till nu och sen försöka få lite liv i min kära sambo:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0