Ekvationer

Idag så vaknade jag och B vid nio. Hade svårt för att sova igår för grannens hund skällde konstant mellan 23.30 - 00.10. Jobbigt!

Efter frukosten idag har jag suttit med ekonomin. B har lärt mig hur man gör med ekvationer. Jag har helt glömt bort hur man gör. Han är grym på att förklara! Fast det är svårt för honom att förklara för mig eftersom han tycker att det som jag inte fattar är självklart. Hur förklarar man för någon att 1+1=2? Ungefär så tror jag det känns för honom. Men han är väldigt bra på att förklara tycker jag. Och det känns inte alls lika omöjligt längre som det gjorde i torsdags. Härligt! Nu gäller det bara att träna, träna, träna.

Egentligen skulle jag åkt till Börjes idag med en tjej från stallet men det blev inget. Fast det var nog lika bra så kan jag plugga istället. Om en halvtimme ska jag till stallet. Hade planer på att köra och köpa ett par gummistövlar men jag tror jag väntar till imorgon. Har tänkt köpa present till B imorgon så då kan jag ta stöveljakt då istället. Bättre att plugga nu när jag verkligen kommit in i det.

Nu ska jag plugga sista halvtimmen innan stallet.

Kommentarer
Postat av: maya

Ekvationer tycker jag är en av de mer drägliga delarna av matte :) hehe, känner igen mig i det där, Corey brukar också försöka förklara fysik och sånt för mig som jag verkligen inte kan förstå medan han tycker det är 1 + 1. Vad snäll B är som hjälper dig med din kurs! :)

2010-02-28 @ 23:00:49
URL: http://mayaslillaliv.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt att du förstår mig gumman:) Känns bra att inte vara ensam:P

2010-03-01 @ 18:28:55
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0