En söndag utan motivation

Det blev inte trerätters igår, det blev två :) Först åt vi bakpotatis med en massa goda röror som B hade fixat. Duktigast! Till det blev det fläskfilé och vitlöksbröd. Det var väldigt gott! Sen spelade vi spel, ett sånt där förklarings spel. Det var riktigt kul. Man skulle förklara ett ord utan att säga själva ordet. Det blev lite rörigt ibland. Sen var det dags för efterrätt: marängsviss. Mums, mums. Sen när klockan var runt ett gick jag ut med Hjördis och gick och la mig. En stund senare gick Danne och Karina hem. Anledningen till att jag gick och la mig var att jag hade utsläpp imorse. Egentligen var det Sandras utsläpp men hon kunde inte så vi bytade så nu slipper jag ha utsläpp samma dag som min ekonomitenta. Jag kommer nog vara lagom stirrig på morgonen så då kan det vara skönt att slippa åka till stallet.

Så idag gick jag upp lite innan sju. Oj vad det snöade. Det var läskigt att köra. Ingen plogning och nästan inga bilar som hade kört före mig. Men jag kom fram utan att fastna! När alla hästar fått mat och kommit ut sopade jag för att sedan mocka och fixa Flisans mat. Jag trotsade vädret igår och gav mig ut på en skrittrunda i den djupa snön. Men idag får Flisan vila.

Nu ska jag försöka ta tag i min projektrapport. Jag är så omotiverad idag! Jobbigt. Behöver verkligen plugga, men jag hade helst lagt mig i sängen brevid B och kollat tv. Fast om en timme ska vi kolla en film som B håller på att ladda hem så jag tänkte köra stenhårt fram till dess. Eller ja, stenhårt var kanske att ta i. Men jag ska göra mitt bästa i alla fall.

Förresten igår när jag skulle åka till stallet så fick jag inte ut bilen från parkeringen. Den var totalt insnöad. Så jag fick gå upp till B och fråga om vi hade någon spade. Men nej det hade vi inte. Så B tog den där saken som sitter under grillen för att samla upp aska och skottade med den :P Det tog ett tag men till sist fick vi ut den. Och då upptäckte vi att det hade gått hål på avgasröret:( Låter som en traktor nu! Det beror antagligen på att man är tvungen att köra över snövallar när man ska parkera här så därför har det gått sönder:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0