Hästar och hockey

Hmm. Hur tänker man när man uppmuntrar sina barn att bli aktiva i de dyraste sporterna som finns? Kan verka märkligt. Men har man ett stort intresse själv så kan det nog vara värt det. Hoppas jag:)

Igår hade jag insläpp, det gick bra. Fast jag var där redan vid sex och då hade inte alla fixat foder än så jag fick vänta lite. Senare på kvällen undrade Sandra om jag kunde ta hennes utsläpp för hon började jobba ganska tidigt. Så det gjorde jag. Gick upp vid tjugo över sex imorse och körde till stallet. Sen var det bara att sätta igång. Puuh vilket jobb! Ut med 19 hö-påsar i hagen och sedan ut med 19 hästar. Sen ska hela stallet sopas. Det tog ungefär 1,5 timme. Inte så farligt. Körde till Ica och handlade frukost, väckte B när jag kom hem. Sen blev det god frukost med nya frallor. Mums! När klockan var tio var det dags att köra till stallet IGEN. Jag och Paula bestämde igår att vi skulle rida ut idag. Johanna åkte med mig dit så vi red ut alla tre. Red ner hit till campus så det blev en rejäl runda. Skulle galoppera i en backe och Paula och Johanna drog iväg som bara den. Jag blev arg på Flisan som tog bettet och blev lång i kroppen. Hade en diskussion med lite pisk inblandat. Detta resulterade i att jag hamnade låååångt bak vilket i sin tur ledde till att Flisan försökte göra allt för att komma i fatt de andra. Efteråt fick jag skuldkänslor för att jag blivit arg på henne. Det är klart att hon vill galoppera lika fort som kompisarna och inte bli lämnad kvar. Men jag litar inte på henne och vågar inte släppa henne helt. Nästa gång det var dags för galopp frågade jag om jag kunde få vara först och det gick mycket bättre! Kommer inte ihåg sist jag galopperade så härligt i skogen. Det är i alla fall första gången Flisan har galopperat avslappnat sedan jag flyttade hit. Blev ganska mycket galopp så hon är nog trött i kroppen imorgon. Får bli vila och massage på kvällen (eftersom jag har insläpp imorgon). Sandra tar i alla fall mitt utsläpp på måndag och det är skönt eftersom jag har skola på förmiddagen.

När stallet var fixat var klockan halv två. Tre och en halv timme går fort där:) Så det blev hem för att tvätta av sig och byta om sedan körde jag och B till Alvesta för att titta på när brorsan spelade hockey. Det gick tyvärr inte så bra, de förlorade. Men de var jätte få spelare som var med. Till och med tränaren fick byta om för att vara med och spela. Så alla var jätte trötta. Men det var kul att få titta på när Andreas spelade, han var duktig! Tyvärr började matchen med att en kille från Åstorp fick åka ambulans till Växjö. Men det var nog inte så farligt.

Nummer 27 har min bror. Hockeytaktik? Njaaa. Här snackar man snarare taktik inför kvällens utgång skulle jag tro;)

Brorsan laddar med energi inför nästa period: KAFFE.

Här är pappa. Han har en viktig position i båset då han hjälper till med, ja vad gör han egentligen? Fyller på flaskor med vatten. Dricker kaffe. Skickar sms. Ordnar med skridskoskydd. Tittar på hockey. Det var i alla fall vad jag kunde se att han fixade med. Tur att pappa är med och fixar:)


Det var kul med hockey. Hoppas det går bättre nästa gång jag är och tittar. Men Åstorp ligger sist och Alvesta leder så inte så konstigt att de förlorade. Speciellt inte när det finns alldeles för lite spelare med vilket leder till att alla blir trötta.

Och jag tyckte att Salem var bäst av alla i melodifestivalen. Och sötast. Hoppas han vinner skiten!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn smycken från dyra Tiffany & Co. på bloggen!

Gillar du Hästar? - Då har jag bloggen för dig!

Min blogg är Sveriges tredje största hästblogg! Så kika gärna in, du kanske också gillar den som många andra hästtjejer runt om i världen!

2010-02-07 @ 10:38:31
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0