Inte sparkas!

Igår red jag en lååååång runda med Paula. Flisan fick galoppera riktigt långt. Tack vare att hon hade riktigt bra med bjudning gick det att göra skänkelvikning i galopp. Inte illa! Det kändes nästan som att det var lite för långt för henne, hon är ju inte helt igång. Men samtidigt behövde hon nog galoppera av sig ordentligt. Hon blev ganska svettig. Kommer inte ihåg sist hon blev svettig. Undrar hur hon känner sig i kroppen idag :S Det hände en tråkig sak när vi var ute och red, Flisan sparkade Paulas häst Mirre. Vi har nog överanalyserat det lite i hopp om att hitta en förklaring till varför hon sparkade men har inte hittat någon. I veckan var jag ute och red med en annan tjej, den hästen sparkade mot Flisan (fast den träffade aldrig) och då blev hon jätterädd och sparkade tillbaka. Så därför tänkte jag att hon kanske var rädd att Mirre skulle sparka henne men han var en bit bakom henne så därför känns inte det troligt. Stackars Mirre, han fick en rejält utgjutning. Jag hoppas verkligen inte att Flisan ska börja sparka mot andra hästar. Då blir jag ledsen. Det är så kul att kunna rida sida vid sida med någon men om hon fortsätter sparka så kommer ju inte det gå. Hon har aldrig någonsin sparkat mot en häst innan så därför är jag så paff.

Nu ska jag snart köra iväg på lite ärenden. När jag kommer hem ska jag baka bullar. Jag hade tänkt göra kanelbullar med B kom med ett önskemål om några andra som jag tänkte göra.

Sen blir det plugg och ikväll har jag insläpp så då blir det stallet. Kanske massera Flisan, hon har nog ont i kroppen. Nu har jag lite ångest över att det blev en tuff runda igår. Men å andra sidan måste man ju börja ta i med hårdhandskarna någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0