Jaga hästar i djupsnö. Kul!

Idag när jag öppnade dörren ut mot hagen så vände Flisan snabbt som bara den och skenade ner tillsammans med de andra hästarna till andra delen av hagen. Jahapp. Det var ju snällt! Det är som sagt STORA hagar och det är riktigt jobbigt att gå i den djupa snön. Detta verkar Flisan utnyttja. När jag kommit halvvägs så stod hyresvärdens häst i grannhagen och tittade på mig. Hon orkade nog inte springa ner till dem andra, hon är ganska gammal. Jag var tvungen att ta en bild på henne. Jag tror hon är en liten storhäst eller en d-ponny. Men man kan i alla fall se att snön är DJUP.

Vart tog benen vägen?

Under dessa granarna står alltid Flisan och Totta när det snöar. Syns att det är bra skydd för där dem står är det knappt någon snö på marken. Det är så kul för Flisan står där för att hon absolut inte vill bli blöt. Och Totta äter på grenarna vilket gör att det trillar ner en massa snö på Flisan. Då lägger hon bak öronen och blänger surt på Totta som glatt fortsätter äta på sin gran. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0