Klabb

Ja varför ska något gå smidigt när det kan klabba. Jag hittade ett projekt i skåne som jag tyckte verkade intressant. Mejlade den ansvarige och fick beskedet att det blir svårt att svara på några frågor då de avslutade projekten oftast har några år på nacken och därmed är det svårt att svara på frågor beträffande tidsplanering och målsättningar. Det är även så att projekten ofta inbegriper olika län vilket gör det hela ännu mer komplicerat. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.

Om det är någon som har varit med i något projekt eller liknande så säg till för sjuttsingen. Det är akut. Jag behöver ett projekt! Det behöver inte ha med litteratur eller kultur att göra. Spelar ingen roll vad det är. Bara det är ett projekt.

Annars så gick det bra i stallet idag. Jag red en lång runda med Flisan och det blev lite galopp. Första gången i galopp utan sällskap. Kom på att jag håller för hårt i henne och därför blir det ingen bra galopp. Så nu får det bli lite mer riskabelt med mer eftergift. Spännande.

Läste en bra artikel idag angående ridning. När man tränar för instruktör och ett problem dyker upp vid exempelvis skänkelvikning så är det vanligt att tränaren säger flytta bak benet eller mer tyngd på vänstra sidan
eller bättre tempo. Det är bra om tränaren istället frågar vad gör du nu? Eller att man tänker så för sig själv. Så tänkte jag idag när jag red då det blev mer slängtrav än galopp. Hur sitter jag? Lutar jag mig framåt? Vart är mina händer placerade? Har jag ett jämnt tryck i handen? Det handlar om att bli medveten. Att våga prova. Blir det någon skillnad om jag sänker min hand? Tänk så mycket mer man utvecklas om man tänker så! Istället för att någon säger "flytta tyngdpunkten mer till vänster så flyttar hästen sig". Hur mycket reflekterar man över det? Om man själv får prova så lär man sig mycket mer. Men man måste fortsätta ändra och inte stanna upp. Om man har ridit med låg hand länge så är det kanske dags att höja den och påminna sig om varför man rider med låg hand. Kanske är det dags att höja handen lite för att få hästen i en högre form? Ja ni fattar. Jag tyckte det lät riktigt vettigt och ska försöka tänka så när jag rider i fortsättningen.

Nu ska jag rasta hunden, sen kanske läsa lite mer budgetering (om jag orkar). Jag fick låna boken av Helene, TACK. Sen är det pelikanfallet med Julia Roberts på tv. En bra film:)

Kommentarer
Postat av: Frida

har inget projekt åt dig men inte åt mig heller än så har jag inte fått svar imorron får du gärna hänga med på mitt panik-bibblanprojekt om du vill :p

2010-02-09 @ 21:04:52
Postat av: Johanna

Ja det gör jag gärna:)

2010-02-09 @ 21:57:39
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0