Morgonritt

Idag gick jag upp halv åtta, gick ut med Hjördis och slängde i mig frukost sen åkte jag till stallet. Red Flisan. Det var helt underbart med all snön och solen! Riktigt mysigt. På några ställen fick Flisan kämpa på som bara den i den djupa snön men det gick bra. När jag nästan var framme så kollade jag ifall alla benskydden var kvar och det dem. Men när jag kom hem så hade ändå ett trillat av :( Men eftersom jag visste ungefär vilken sträcka som jag tappat det på gick jag ut för att leta. Sträckan skulle nog ta cirka 20-25 minuter att gå men jag hittade benskyddet efter 10 minuter. Jag blev jätteglad. Tänk att ett återfunnet benskydd kan göra hela dagen!

Sen mockade jag och fixade resten. Fick nytt schema av Gitta. Måste kolla vilket datum pappa ska firas och börja planera lite inför det. Har nämligen insläpp på hans födelsedag så om det ska vara kalas då måste jag byta med någon.

Om en halvtimme börjar skolan. Ska gå igenom resursplanering i ekonomin. Har bara två föreläsningar kvar innan tenta. Nervöst...

Funderar på att gå ut och gå runt sjön i eftermiddag. Eftersom stallet tar ganska mycket tid så hinner jag inte med mycket mer träning än ridningen. Min mage känns gigantisk! Men det finns ingen möjlighet att hinna med både VUGI och hästen. Det går inte. Jag har ju hela tiden planerat att jag ska cykla till stallet men det går knappt nu med all snön. Längtar till den är borta så man kan cykla, man borde väl tappa lite vikt av cykling? Hoppas det... Usch jag kunde knappt somna igår för att jag låg och tänkte på hur jag ska hinna med att röra mer på mig. Måste ju hinna med hund, häst och plugg. Det brukar inte vara så många timmar kvar på dygnet efter det. Men kanske snart när det är ljust lite längre.

Men sjön får det nog bli senare i alla fall. Efter plugg och rastning av Hjördis.

Kommentarer
Postat av: maya

cykling är förstås också motion, minst lika bra som att gå :) växjön runt låter jättemysigt, trots kylan. så jävla trött på snön nu alltså! jag har också varit dålig på att träna på sistone, men min mage är glad ändå, haha. jag har börjat ännu en ny blogg (suck), titta gärna in!

2010-02-24 @ 21:58:52
URL: http://mayaslillaliv.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart jag kollar bloggen!!

2010-02-25 @ 08:42:24
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0