Pluggar

Nu har jag 4,5 sidor på min projektrapport. Väntar bara på att min kontaktperson ska mejla utvärdering och resultat så att jag kan skriva ner det med. Sen tror jag faktiskt att jag är klar. Måste läsa igenom några gånger och kolla så att allt är med som ska vara med. Har inte lagt ner så mycket energi på denna uppgiften så den känns lite halvkass. Men jag måste plugga ekonomi... Tänkte kolla igenom projektrapporten en gång till sen ska jag göra några övningar i ekonomi.

Igår satt vi och pratade om vilka frågor som kan tänkas komma på tentan. Antagligen kommer det ingen fråga på skatt vilket är en jäkla tur eftersom allting blir väldigt komplicerat så fort skatten är inblandad. Anledningen till detta antagande är att vi bara har fått ut en övning med skatt. Så antagligen ingår det i kursen att man ska ha ett humm om hur man räknar med skatt men det är mest troligt inget som tentas av. Det jag måste lära mig nu är lite formler. Måste lära mig kassalikviditet och soliditet. Viktigt, viktigt för det kommer garanterat på tentan. Och imorgon ska vi gå igenom resultatplanering så då är det skönt om man redan har tryckt in det i huvudet och kan det innan det kommer massa nya saker.

Nej nu ska jag fortsätta. Sen i eftermiddag blir det bus i skogen med Flisan :)

Kommentarer
Postat av: Frida



min rapport är knappast nåt snilledrag heller så det blir nog bra :)

2010-02-23 @ 11:45:51
Postat av: Johanna

Haha. Usch jag sitter med ekonomin nu och det blir bara FEL hela tiden :(

2010-02-23 @ 12:30:12
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0